Hvorfor CRO?
Å øke antall kjøp eller leads gjennom konverteringsoptimalisering (ofte forkortet til CRO), er ofte mer kostnadseffektivt enn å gjøre det samme med kun annonsering. Med en god CRO-strategi vil annonseringen levere bedre resultater.
Få svar på spørsmål som:
- Hvordan kan vi selge mer i nettbutikken?
- Hvorfor legger folk produkter i handlekurven, men fullfører ikke kjøpet?
- Hvorfor leverer ikke nettsiden det vi tenker at den burde?
Kontakt oss for en kaffeprat om CRO.
Kontakt ossHva er konverterings-optimalisering?
Konverteringsoptimalisering, ofte forkortet til CRO, handler om å systematisk øke andelen besøkende til nettsiden som blir betalende kunder eller registrerte brukere. Det handler om å tjene mer penger uten å bruke mer annonsekroner, eller på annet vis øke trafikken til nettsiden.
Vi starter CRO-prosessen med å se på hvordan kundereisen og den generelle brukeropplevelsen på nettsiden deres kan forbedres.
Deretter finner vi potensielle løsninger på problemene som er avdekket. Så verifiserer vi om antagelsene stemmer før dere gjør permanente endringer.
På denne måten unngår man å tape penger gjennom å minimere risiko, og øker i stedet konverteringsgraden til nettsiden systematisk over tid.
Hvordan vi jobber med CRO
På CRO-teamet i Fullstakk har ingen lik bakgrunn, fordi vi tror på at dine utfordringer best løses om vi kan se på problemet fra forskjellige vinkler. Det gjør at vi løser problemet ditt så effektivt som mulig.
Problemet avgjør metoden
Problemet dere opplever med nettsiden, avgjør hvordan vi velger å arbeide for å løse det:
Noe kan vurderes gjennom heuristisk analyse, mens andre problemer krever dybdeintervjuer, dataanalyse, brukertester eller spørreundersøkelser. I noen tilfeller er den beste løsningen en større CRO-strategi med fokus på strukturert A/B-testing av hypoteser over tid.
Hils på CRO-folka i Fullstakk
Skal vi ta en prat?
Med en god CRO-strategi vil annonseringen levere bedre resultater. Kontakt oss i dag for å få hjelp til å planlegge deres CRO-strategi.
Les mer om CRO
Trenger vi konverteringsoptimalisering?
En av de viktigste investeringene du kan gjøre over markedsbudsjettet er CRO, eller konverteringsoptimalisering.
Ved testing av nettside-endringer før de gjøres permanent, unngår man å tape penger gjennom å minimere risiko, og øker i stedet konverteringsgraden til nettsiden systematisk over tid.
Få ting gir større avkastning over tid, fordi CRO øker verdien av hver eneste investerte annonsekrone.
Våre guider om CRO
- Brukertesting gir bedriften direkte innsikt i hvordan folk opplever nettsiden, noe som kan bidra til å forbedre både brukeropplevelsen og konverteringsraten.
Derfor er det lurt å brukerteste - Et analyseverktøy gir deg informasjon om hva folk gjør på nettsiden din, når de gjør det og hvordan. Men så lurer du kanskje på hvorfor?
Den beste innsikten får du fra kundene dine - A/B-testing av nettsideinnhold har mye til felles med vitenskapelige tester: Det krever innsikt å utvikle en god hypotese for testing, kompetanse å sette opp testen riktig, og det kan dukke opp mange fallgruver underveis.
Slik unngår du fallgruvene ved nettsidetesting