Fullstakk har vokst i rasende fart siden oppstarten i 2016, og avsluttet 2021 med en byråomsetning på 47 millioner og driftsresultat på 4,5 millioner.
– Vi har vokst raskt siden Fullstakk startet, og tar nå skikkelig steget ut av «startup-bobla». For å lykkes å ta byrået inn i sin neste vekstfase var det viktig å finne erfarne lederprofiler med tung fagprofil for å hjelpe oss navigere videre på veien, sier Fridtjof Hødnebø, daglig leder i Fullstakk.
Markus går inn som partner og en del av ledergruppen. Han skal lede fagavdelingene i Fullstakk, som i dag teller 20 personer. Tidligere har han 10 år bak seg i kommunikasjonsbyrået Burson-Marsteller, både som kreatør og digitalsjef, og har stått bak en rekke prisvinnende kampanjer. Han har også jobbet som fagansvarlig for sosiale medier og merkevare i Innovasjon Norge, og som markedssjef i Tekna.
– Det har vært ordentlig gøy å jobbe med vekst i Tekna, og jeg vil si det har vært en skikkelig vellykket endringsreise når det kommer til å tenke merkevare og markedsføring langs hele kundereisen. Da jeg kom i prat med Fullstakk, opplevde jeg at vi var på nett når det kommer til hva moderne markedsføring bør være, og jeg mener Fullstakk er i ferd med å meisle seg ut en nisje i markedet det vil bli stor etterspørsel etter i årene som kommer, sier Myhre.
Performance blir til Growth Marketing
Fullstakk er i utgangspunktet kjent som et Performance-byrå, men har de siste årene jobbet mer og mer med Growth hacking, og kaller seg et Growth Marketing-byrå, eller vekstbyrå.
– Jeg fikk øynene opp for Growth hacking i Innovasjon Norge, men så at mange sliter med å gå fra tanker til handling. I Fullstakk er det et dyktig performance-miljø som utgjør kjernen, men med det ekstra rådgivingslaget som jobber på tvers for å skape vekst uavhengig av virkemiddel. Dette mener jeg er en super kombinasjon av taktisk og operasjonell kapasitet som skaper reell og kostnadseffektiv vekst, fortsetter Myhre.
Fagforeningen har satt spor
– Siden Markus begynte har vi fått satt strøm på HMS-arbeidet vårt, og virkelig gjennomgått hvordan rigge oss for vekst på en måte som gjør at vi kan ha høyt tempo og spennende oppdrag samtidig som vi ivaretar ansatte og gjør det mulig å ha både hobbyer og et familieliv, sier Hødnebø, og forteller at de allerede i Myhres andre uke på jobb ble enig om å innføre avspaseringsordning i byrået.
Myhre er ikke upåvirket av å ha jobbet de siste årene i fagforening, og har vært oppgitt over mye av debatten i høst om utbrente byråfolk.
– Fridtjof og jeg fant tonen tidlig, nettopp i lys av denne debatten, og at vi vil bygge et byrå som skaper verdi både for ansatte og eiere. Jeg tror det er en ny generasjon av byråer som vokser frem nå, som tar seg betalt for jobben de gjør, og godtgjør de ansatte med både overtidsbetaling og avspasering. Får du ikke det regnestykket til å gå opp, bør du ikke drive byrå, avslutter Myhre.